tirsdag den 7. august 2012

Min 1. dag i USA

 Hej allesammen,
Så er jeg vågnet efter turen til San Francisco og min 1. dag herovre...

Her er jeg i CPH lufthavn på vej til det store USA :o)
Jeg kom rigtig godt afsted - jeg havde chekket ind natten før, så jeg røg lige igennem.
Tak Karina, fordi du gad stå op kl. 5 og køre mig i lufthavnen og så tilmed i din ferie ;o)
Og jeg fik min lille hobby-saks med igennem security både i DK og UK,
Dog kiggede de lidt skeptisk i London på min tandpasta - puha den er også rigtig farlig - minty-freshness ;o)
Hey, må oz lige fortælle at øre-dutterne virkede upåklageligt. Jeg er kun lidt øm i ørergangen,
men derudover har mine ører det A-Okay.

Ventetiden i London var ret lang - 2½ time, havde læst forkert på tidsplanen, men fik så lavet lidt krydsord.
Da jeg kom til lufthavnen i San Francisco blev alle mine fingre scannet og de tog billede af mig
Ham fyren bag disken gav mig en rigtig fin kompliment da jeg undskyldte for mit udseende
efter 11 timer i flyet - "Mam, I've seen a lot worse" mens han smilede.
Det er da en ok måde at blive taget imod på :o)
USA er da slet ikke så slemme endda - dog var der meget politi med store våben, men de smilede :o)



Her er så de første billeder jeg fik taget mens jeg sad og ventede i dele-taxien.
Jeg orkede absolut ikke noget som helst andet end sidde og halv-sove til han kørte
Det kostede 17$ (ca. 100kr.) og jeg blev sat af lige udenfor hotellet - Totalt nice :o)
Jeg syntes landskabet lignede lidt solkysten i Spanien,
men det kan godt være mine trætte øjne ikke så så godt.

Her er så billede af mit hotelværelse - ikke vild luksus, men passer lige mig :o)

Her er så badeværelset - oz helt ok

Og værelset set fra en anden vinkel
Ja her skal jeg så bo de første 3 nætter - hotellet er i min skala et **-stjernet hotel,
Men det er helt ok til prisen - skal lige om lidt ned og afprøve deres morgenmads-buffet (kl. er 7 her)

Jeg var totalt kvæstet efter rejsen, var på hotellet ca. kl. 16 og tænkte jeg lige ville tage 1 times morfar.
Fik ikke sat uret rigtigt, så vågnede kl. 18 og var stadig mørbanket
Jeg fik taget mig et bad, men sengen holdt fast i mig mens jeg så "Sex in the City" i tv.
Fik dog endelig langt om længe taget mig sammen kl. 21 til at gå ud og få mig noget mad
Dog orkede jeg ikke mere end at gå i en kiosk lige på hjørnet og købe lidt kiks, chips og cola
og på pizzariaet, som er nabo til hotellet og købe 2 slices
Tilbage til hotellet og stene lidt mere tv imens jeg spiste pizza
og så på hovedet i seng igen kl. 23
Det var den fødselsdag og første dag i USA.

Jeg vil hoppe ned og få lidt morgenmad og så afsted ud og udforske San Francisco
Skal have købt GPS og solbriller (glemte mine ødelagte i bilen... typisk...)
Vejret står på 26 grader fra en skyfri himmel :o) Det er jo lige til at overkomme

Jeg håber I alle får en super dejlig tirsdag
Knuz Ea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar