onsdag den 22. august 2012

Dag 10+11: Grand Canyon

Hey Yall...

Så kom turen til det mest utrolige jeg nogensinde har set - The Grand Canyon
Det tog kun ca. 2 timer fra hotellet i Williams, hvorefter jeg tog en bus fra "lufthavnen"
Da man kom til The Village Center, tog man en anden bus, 
som havde 9 stop rundt om på The Grand Canyon
Jeg fik taget en hel del billeder og har udvalgt nogle stykker jeg syntes var de bedste - Enjoy!

Udsigten som ramte én ved det 1. stop på bus-turen

Én sød turist tog mit billede, så jeg havde andet end hvor jeg selv holder kameraet...
Jeg tog selvfølgelig også et for ham, af ham og kæresten



Et rigtigt flot træ på én af udsigtposterne - blev simpelhen nødt til at tage et billede :o)

Jeg stødte også på denne lille fyr... er han ikke sød?
Jeg mødte oz andre dyr på klipperne, men fik ikke nogle gode billeder af dem... desværre...

Tågen man kan se over bjergene er smog fra de omkringliggende byer
Den forsvinder når det regner, men da der havde været tørke et stykke tid
var der masser af smog i horisonten

Så smukt og med udsigt over floden "Colorado River"
Klippen nederst til højre i billedet ligner lidt hovedet på en slange... kan I også se det?

Her kan man lidt fornemme hvor stor Grand Canyon egentlig er og jeg så kun 1/4-del af den ca.
På den modsatte side, har Indianerne eller de indfødte lavet en gennemsigtig bro
ud over Grand Canyon, så man kan se direkte ned til bunden
Det må blive noget jeg ser på min næste tur herover... Jeps I læste rigtigt...
Jeg skal helt sikkert herover igen...


Fik lige taget et billede af et par af busserne, som kørte mellem udkigsposterne 

Travelodge i Gallup, New Maxico
 Efter den smukke tur til Grand Canyon gik turen atter mod Tulsa, Oklahoma
Jeg havde endelig fundet ud af hvordan jeg kunne søge efter hoteller på GPS'en 
og fandt et noget billigere hotel lige på den anden side i New Mexico
 Det var under halv pris af hvad jeg gav på Best Western hotellerne
Ikke helt så luksus, men helt fint til mig - skulle jo kun overnatte :o)

Sådan så udsigten fra bilen ud det meste af turen i New Mexico
Enten øde golde marker eller en lille smule bjerge i røde farver

Så er man kommet til Westen - en nummerplade med Cowboys - det er da totalt yehaaa...

Farvel New Mexico

Hello Texas

Det meste af Texas var marker med køer - fik lige hurtigt taget et billede af en ordentlig flok

Så kom jeg endelig til Tulsa, Oklahoma kl 2 om natten til La Quinta Inn
Super lækkert hotel til en rimelig pris, så jeg valgte at købe en ekstra nat, så jeg kunne slappe
lidt af efter den sidste dag efter messen
Jeg fik ikke planlagt særlig godt fra messen i Santa Clara til den i Tulsa
Endte med at måtte køre i 12 timer den sidste dag igennem både New Mexico og Texas
Så må sørge for at planlægge resten af turen bedre, for det var mega hårdt

Næste kapitel bliver messen i Tulsa
Godnat og sov godt :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar